В Україні запустили нове медіа про війну
2024.02.22
В Україні з’явилось нове медіа — Life in War. Досі проєкт під такою назвою, започаткований ще у березні 2022 року Лабораторією журналістики суспільного інтересу в партнерстві з ініціативою Documenting Ukraine віденського Інституту гуманітарних досліджень, публікував свої матеріали на сторінках інших українських видань. Також він готував відеосюжети для австрійського суспільного мовника ORF. Тепер Life in War розпочинає роботу на власній платформі.
Головним редактором видання став Євгеній Сафонов, який раніше очолював редакцію інтернет-журналу про фотографію та візуальну культуру Bird in Flight, працював шефредактором історичного онлайн-журналу Was.media. Крім того, Сафонов є співзасновником фотоархіву російсько-української війни Ukrainian Warchive.
Як розповів головний редактор Life in War «Детектору медіа», очолюване ним медіа досліджуватиме, як війна змінює наше життя. На сайті видання не буде новин, натомість будуть історії, аналітика, великі репортажі та документальні фільми.
Читайте також: Гроші на вітер: половина українців не довіряють телемарафону «Єдині новини»
«Ми не будемо намагатися першими “відпрацювати тему” — хочемо бути не швидшими, а глибшими. Наші інструменти — журналістика з полів, соціальні дослідження, вивчення досвіду інших війн. Ми не ганятимемося за щемкими сюжетами як такими, а будемо спиратися на особисті історії українців як на важливе джерело для розуміння досліджуваних тем», — говорить Сафонов.
Оскільки головні події, що визначають подальшу долю країни, точаться на фронті, зауважує він, Life in War регулярно публікуватиме й воєнні репортажі.
«Ми також відкриті до системної співпраці з іншими медіа, архівами, дослідницькими проєктами. Ще однією відмінністю будуть нетипові формати подачі — ми все ж таки “лабораторія журналістики”, маємо експериментувати. Наша мета — створити помітне, потрібне, живе медіа, у масштабуванні якого будуть зацікавлені і аудиторія, і партнери», — пояснює головред Life in War.
Серед уже опублікованих матеріалів видання — стаття про дефіцит протезів для поранених військових; репортаж із київського «Кафе смерті», відвідувачі якого допомагають одне одному позбутися страхів; дослідження ринку екстрасенсорних послуг, який у рази збільшився під час війни; фоторепортаж із в’язниці, де перебувають підозрювані в колабораціонізмі.
У складі медіа працюватиме потужна відеоредакція, яку очолив український режисер і сценарист Корній Грицюк, відомий за документальними фільмами «Євродонбас» (2023), «Поїзд “Київ — Війна”» (2020), документальним серіалом «Відбудуємо» (2022), що виходив на телеканалі «1+1».
Ціни на розміщення реклами на основних інтернет-ЗМІ
«Під час війни в країні відбувається безліч подій, які мають бути зафіксовані. Відеоредакція Life in War відкрита до взаємодії з авторами, які працюють з відео та прагнуть розповісти важливу історію в тому чи іншому форматі: інтерв’ю, репортаж, документальний фільм, архівні матеріали», — каже Грицюк.
Ціни на рекламу в основних ТГ- каналах
Наталка Гуменюк, співзасновниця і виконавча директорка Лабораторії журналістики суспільного інтересу, пояснила мотиви створення нового медіа так: «Після повномасштабного вторгнення наша організація сконцентрувалась на документуванні воєнних злочинів у межах The Reckoning Project, а також на роботі для міжнародних ЗМІ. Але війна проти України не обмежується цим. Платформа Life in War започаткована для архівування сучасності для майбутнього, зокрема для істориків. Та на цьому етапі нам в Україні важливо не лише привертати увагу світу до російських злодіянь, а й ліпше бачити один одного, аналізувати те, що відбувається з нашим суспільством. Якісна журналістика це може, і її, як завжди, замало».
Джерело: Детектор Медіа