«Жодної підтримки України та її армії»: PepsiCo обмежує згадки про війну у своєму піарі? 

«Жодної підтримки України та її армії»: PepsiCo обмежує згадки про війну у своєму піарі? 

Під час пошуку нового рекламного/PR-агентства в Україні восени 2023 року PepsiCo поставила перед потенційним партнером умову виключити будь-які згадки про війну чи підтримку України та її армії в майбутніх комунікаціях, йдеться в брифі, з яким ознайомилася коаліція B4Ukraine.

"НІ: згадки про війну, бойові дії, агресію, військовослужбовців (з боку Бренду), Збройні сили України. НІ: підтримка України та армії. НІ: негативна коннотація, що створює відчуття "небезпеки", — йдеться в розділі брифу під назвою "Обмеження Pepsi".

B4Ukraine звернулася до офісів Pepsi в Україні та США з проханням прокоментувати цю статтю, але на момент публікації відповіді не отримала.

Водночас у повідомленні на сторінці PepsiCo в Instagram від 17 жовтня повідомляється, що "волонтери PepsiCo роздали продовольчі набори 1200 родинам Бородянки, житло яких було зруйновано". У повідомленні не уточнюється, хто саме жорстоко розгромив оселі цих людей. Можливо, через те, що, за даними НАЗК, чистий прибуток PepsiCo в Росії торік зріс на 333% до 525 мільйонів доларів, і компанія заплатила близько 115 мільйонів доларів податків Кремлю? Розцінюючи такі внески як підтримку економіки держави-агресора, НАЗК у вересні внесло PepsiCo до списку "міжнародних спонсорів війни".

Компанія виробляє безалкогольні напої, соки, чіпси, снеки, молочні продукти та інші продукти харчування під основними брендами Chester's, Chipsy, Lay's, Mirinda, Pasta Roni, Pepsi, Propel, Sandora, 7Up, Simba, Snack a Jacks, Sonric's, Tropicana, тощо.

За даними НАЗК, в Росії PepsiCo має 19 заводів, близько 20 тис. співробітників, 40 тис. сільськогосподарських працівників і 600 відкритих вакансій.

Читайте також: Топ-25 комерційних ТГ-каналів України: ціни та аудиторія

PepsiCo оголосила про припинення рекламної діяльності та виробництва деяких напоїв у Росії в березні 2022 року, але дозволила продавати інші продукти, такі як дитячі суміші та дитяче харчування, щоб, як заявили в PepsiCo, "залишатися вірними гуманітарним аспектам свого бізнесу". Але фактично компанія продовжує виробництво та дистрибуцію чипсів, снеків та солодкої води. За даними Bloomberg, дохід PepsiCo у Росії зріс на 16%, прибуток — учетверо, а також виробник содової сказав, що бізнес у РФ забезпечив 5% консолідованого чистого доходу за 2022 рік проти 4% роком раніше.

Тепер PepsiCo продає в Росії культову колу Pepsi під брендом Evervess-Cola, хоча й звичайну Pepsi-колу досі легко купити в російських супермаркетах через так званий паралельний імпорт, коли товар завозять без дозволу виробника. PepsiCo також випустила новий бренд лимонаду під назвою "Русский дар", а чіпси Lay’s, повідомляють, були знайдені у харчових пайках російських солдатів.

На початку вересня 2023 PepsiCo зазнала критики через свій російський бізнес, коли фінський парламент і авіаоператор Scandinavian Airlines SAS відмовилися від продукції компанії, а вже 21 вересня, іронічно, російська ракета пошкодила завод PepsiCo поблизу Києва.

Глобальна коаліція організацій громадянського суспільства B4Ukraine закликає PepsiCo якнайшвидше вийти з Росії, а уряд США випустити так званий business advisory, щоб попередити американські компанії про зростаючі правові, репутаційні та фінансові ризики ведення бізнесу під військовим контролем у Росії.
 Джерело: https://biz.censor.net/m3466709